vineri, 13 ianuarie 2012

Apa de parfum "ambre alcheme" - review

Va povesteam intr-un articol trecut despre materiile prime de origine animala folosite in parfumerie. Chiar daca descrierea lor olfactiva in stare pura nu le face cinste, mi-am dorit foarte mult sa le miros si sa fac experimente cu ele. La stadiul cu experimentele n-am ajuns inca dar am intrat in posesia unui parfum 100% natural care contine tinctura de ambergris in cantitate deloc neglijabila. 

Sursa
Parfumul se numeste "ambre alcheme" (da, cu litere mici:) si este cea mai noua creatie Elise Pearlstine, nasul din spatele parfumurilor Bellyflowers. A fost creat pentru proiectul Brave New Scents (Natural Perfumers Guid) si s-a bucurat de un mare succes. Elise a studiat parfumeria incepand cu anul 2004 impreuna cu Anya McCoy (presedintele Natural Perfumers Guild) si Mandy Aftel (unul dintre pionierii parfumeriei naturale) creand un numar mare de parfumuri extrem de apreciate in bransa. 

Si acum sa va spun despre "ambre alcheme". Numele este o alaturare a doi termeni: "ambre gris" si "alchemy". Contine ingrediente extrem de pretioase si de rare si ma simt onorata ca am avut ocazia sa miros asemenea minunatii:

Top: lime, piper verde, cognac alb, craite
Mijloc: aglaia, boronia, coacaze negre, trandafir salbatic, iasomie
Baza: opoponax, iris, santal, miere, ambergris

Inainte sa-l testez am tot analizat sticluta, eticheta, culoarea, consistenta, limpezimea si comparam cu parfumurile Les Essences d'Amelie, evident. Nu m-am putut abtine :))

Primul aspect diferit a fost faptul ca parfumul era usor opac (cel mai probabil ca unul dintre absolutele folosite a tulburat amestecul) si putin uleios. 
I-am scos pulverizatorul si l-am mirosit direct din sticla cu putina precautie cu gandul ca daca ma sochez, sa n-o fac prea tare. 
Prima impresie, ciudatica: miroase a piper. Apoi mi-am facut curaj si l-am pulverizat pe antebrat. Noroc ca am experienta cu uleiurile esentiale ca altfel m-as fi inecat. M-a izbit un miros taios si coplesitor de piper si lamaie, deloc placut. I-am mai dat o sansa iar in cateva minute aroma ascutita a disparut lasand loc unui amestec ce parea a fi un miros animalic, de vaci kind off :) dar extrem de bine armonizat cu un acord floral inedit. Presupun ca e combinatia de iasomie, trandafir, aglaia si boronia. N-am putut sa-mi dau seama foarte bine necunoscandu-le pe cele din urma. Imi imaginam ca sunt langa o vaca (cal?) intr-o gradina cu flori si iarba uscata intr-o zi de pe la sfarsitul verii. Weird, I know. Catre final, miroase ca o gradina tomnatica dupa o ploaie scurta lasand un miros greu, pamantiu. Mirosul dureaza aproximativ 4-5 ore.

Apreciez enorm de mult acest parfum din pozitia de creator de parfumuri naturale; combinatia de ingrediente pretioase ii ofera o alura regala, scumpa; notele sunt bine "legate" intre ele daaar, nu este genul meu de parfum. M-a socat mult prea tare combinatia taioasa de piper si lamaie. 
Alte parfumuri Bellyflowers care ma tenteaza aici.


2 comentarii:

Ioana Matei spunea...

Hmmm, dupa descrierea ta nu cred ca as cumpara acest parfum; partea "cal/vaca" m-a convins:D...si totusi mor de curiozitate sa vad cum miroase!

Sunt binevenite articole de acest gen, review-uri de parfumuri naturale:)

Diana spunea...

Da, e f intrigant. Asocierile de arome te dau pe spate. La propriu. Nici eu nu l-as cumpara dar sa stii ca sunt o multime de oameni cu gusturi mai aparte la parfumuri.
Iti trimit o mostra mica daca vrei :)

Trimiteți un comentariu

 

Esentele Ameliei Copyright © 2011 -- Template created by O Pregador -- Powered by Blogger

Visit InfoServe for Blogger backgrounds.